Spelutveckling inom teknisk spelgrafik
Programkurstillfälle, 6 hp
- Studietid: 2025 vecka 36 till 2026 vecka 3
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, femtedelstakt 20%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G1N
- Anmälningskod: BNQ3J
- Kurskod: DV1669
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Spelutveckling inom teknisk spelgrafik, 6 hp
Kursens syfte är grundläggande kunskap om spelutvecklingsprocesser. Fokus för kursen är att lära sig om den grafiska pipelinen, och hur teknisk spelgrafik passar in i utvecklingen av digitala spel. Kursen ämnar ge studenten en introduktion och bekantskap med spelmotorer som används i spelbranschen, i form av att utveckla en enklare teknisk spelprototyp. Kursen syftar även till att ge studenten grundläggande kunskap om hur hen kan verka för hållbarhet, jämställdhet och jämlikhet i relation till digitala spel och spelindustrin.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?