Skripting för spelgrafik
Programkurstillfälle, 6 hp
- Studietid: 2026 vecka 14 till 2026 vecka 23
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, fyrtio procent 40%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G1F
- Anmälningskod: BE9NF
- Kurskod: DV1639
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Skripting för spelgrafik, 6 hp
Skapande av spelgrafik kan vara en repetitiv process som kräver mycket arbete och tid. För att effektivisera arbetet och optimera arbetsflödet kan små program, så kallade skript, användas. Syftet med kursen är att utveckla studentens tankesätt och färdighet inom området skripting. Kursen kommer lära studenterna att skapa och modifiera spelgrafik med hjälp av skript, samt automatisera och optimera arbetsflödet för att effektivisera både spelgrafik och den spelgrafiska pipelinen. Kursen syftar också till att introducera procedurell generering av grafik.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?