Prototyputveckling inom teknisk spelgrafik

Programkurstillfälle, 12 hp

  • Studietid: 2026 vecka 4 till 2026 vecka 23
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, fyrtio procent 40%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BGEPG
  • Kurskod: DV1637
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Prototyputveckling inom teknisk spelgrafik, 12 hp

Kursens syfte är att ge grundläggande kunskap, färdighet och värderingsförmåga avseende spelteknisk prototyputveckling. Studenten förväntas efter kursens slut ha både teoretisk och praktisk kunskap om en grundläggande utvecklingsprocess, från idé till en färdig prototyp i en industristandardiserad spelmotor. Studenten förväntas även ha grundläggande teoretisk och praktisk erfarenhet av att skapa spelutvecklingsverktyg anpassade för spelidé.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Patrik Svensson

patrik.svensson@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar