Specialeffekter i spel

Programkurstillfälle, 6 hp

  • Studietid: 2027 vecka 13 till 2027 vecka 22
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, fyrtio procent 40%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BAWD9
  • Kurskod: DV1650
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Specialeffekter i spel, 6 hp

Kursen syftar till att ge studenten praktisk erfarenhet inom området specialeffekter genom att implementera olika typer av effekter i en befintlig spelmotor. Under kursen kommer studenten att lära sig om både GPU- och CPU-baserade partikelsystem, utforska partikelbeteenden samt hantera efterbehandlingstekniker. Studenten kommer i kursen att få praktisk erfarenhet av att skapa och hantera specialeffekter centrala för spelutveckling.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Martin Lillqvist

martin.lillqvist@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar