Litet spelprojekt för teknisk spelgrafik
Programkurstillfälle, 10 hp
- Studietid: 2027 vecka 3 till 2027 vecka 12
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, tvåtredjedelsfart 67%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G2F
- Anmälningskod: BKCAM
- Kurskod: DV1646
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Litet spelprojekt för teknisk spelgrafik, 10 hp
Kursen syftar till att ge studenten praktisk erfarenhet genom att i små grupper designa, implementera och dokumentera ett småskaligt speltekniskt projekt. Projekten kommer att genomföras enligt principerna för agil mjukvaruutveckling, vilket innebär att arbetet sker iterativt och inkrementellt, där kraven successivt utvecklas och förfinas under processens gång. Syftet är att förmedla och ge erfarenheter hur man planerar, utför och slutför ett projekt i befintlig spelmotor.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?