Animationstekniker

Programkurstillfälle, 8 hp

  • Studietid: 2027 vecka 13 till 2027 vecka 22
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, halvfart 50%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1F
  • Anmälningskod: BMJCU
  • Kurskod: DV1648
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Animationstekniker, 8 hp

Syftet med kursen är att utveckla och utöka studentens förståelse och förmåga när det kommer till skapandet av animationer för spel med hjälp av både 3D-verktyg och animationsinspelningssystem.
Att skapa rörelse och animation för spel innebär att man behöver kunskapen och förmågan att arbeta med flera olika delar och knyta samman dem på ett tekniskt fungerande sätt.
Efter den här kursen förväntas studenten ha teoretisk och praktisk kunskap i att skapa komplexa animationer både av objekt och karaktärer, fungerande för användning i en spelmotor. I kursen förväntades studenten redan ha goda kunskaper i användandet av en 3D-modelleringsprogramvara.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Martin Lillqvist

martin.lillqvist@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar