Litet spelprojekt
Programkurstillfälle, 12 hp
- Studietid: 2027 vecka 35 till 2027 vecka 43
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, åttio procent 80%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G2F
- Anmälningskod: BFQGQ
- Kurskod: DV1694
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Litet spelprojekt, 12 hp
Som spelutvecklare krävs god samarbetsförmåga samt en förståelse för vad god kvalitet innebär. Kursen syftar till att, i mindre grupp designa, implementera och dokumentera en småskalig spelidé. Projekten kommer att drivas utifrån en agil mjukvaruutveckling, som är ett samlingsnamn för iterativa och inkrementella metoder där krav successivt utvecklas under processens gång. Syftet är att förmedla och ge erfarenheter hur man planerar, utför och slutför ett projekt. Syftet med kursen är också att teoretiskt och praktiskt förvärva kunskaper om hur versionshantering och byggsystem fungerar i mjukvaruprojekt.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?