Forskningsmetodik för spelteknik
Programkurstillfälle, 6 hp
- Studietid: 2027 vecka 35 till 2027 vecka 43
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, fyrtio procent 40%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G2F
- Anmälningskod: BGAQQ
- Kurskod: DV1666
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Forskningsmetodik för spelteknik, 6 hp
Kursen skall ge studenten en introduktion till forskningsmetodik genom framtagning, utvärdering och jämförelse av metoder, tekniker och verktyg och hur dessa påverkar olika system eller organisationer. I denna kurs får studenten en förståelse för forskningsmetodik som gör en sådan utvärdering och jämförelse möjligt. Studenten får också erfarenheter av aktuell forskning inom området genom att planera, genomföra och rapportera ett mindre forskningsprojekt inom spelteknikområdet.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?