Stort spelprojekt för teknisk spelgrafik
Programkurstillfälle, 24 hp
- Studietid: 2027 vecka 35 till 2028 vecka 2
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, åttio procent 80%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G2F
- Anmälningskod: BHWA7
- Kurskod: DV1653
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Stort spelprojekt för teknisk spelgrafik, 24 hp
Syftet med kursen är att förbereda för yrkesverksamhet inom spelindustrin.
Att utveckla en omfattande spelprogramvara ställer stora krav på tekniskt kunnande. Utvecklaren måste vara skicklig i att problemlösa samt kunna designa och dokumentera arkitekturen för större programvaror. Metoder och utvecklingsprocesser inom kursen är inriktade på iterativa, agila och informella arbetssätt som är vanligt i spelindustrin. Kursen är upplagd för att efterlikna ett projekt som det kan bedrivas ute i industrin.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?