Stort spelprojekt för teknisk spelgrafik
Programkurstillfälle, 24 hp
- Studietid: 2027 vecka 35 till 2028 vecka 2
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, åttio procent 80%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Svenska
- Nivå: G2F
- Anmälningskod: BHWA7
- Kurskod: DV1653
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Stort spelprojekt för teknisk spelgrafik, 24 hp
Kursen syftar till att ge studenten praktisk erfarenhet genom att i större grupper designa, implementera och dokumentera ett speltekniskt projekt. Projekten kommer att genomföras enligt principerna för agil mjukvaruutveckling, där kraven succesivt utvecklas och förfinas under processens gång. Syftet är att förmedla och ge erfarenheter kring hur man planerar, utför och slutför ett större spelprojekt med hänsyn taget till utvecklarens roll samt begränsningar och möjligheter gällande samhälleliga och etiska aspekter. Kursen är upplagd på ett sätt som efterliknar ett storskaligt projekt i spelindustrin.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?