Spelteknik för webben
Programkurstillfälle, 6 hp
- Studietid: 2027 vecka 44 till 2028 vecka 2
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, fyrtio procent 40%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk:
- Nivå: G1F
- Anmälningskod: BXLE9
- Kurskod: DV1695
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Spelteknik för webben, 6 hp
Kursen syftar till att lära ut spelteknik utan särskilda plattformsrestriktioner inom ramarna av en webbläsare. För att utnyttja plattformens potential utnyttjas webbläsares möjlighet till realtids-kommunikation med servrar och därigenom andra webbläsare för att skapa spel med flera samtidiga spelare. Kunskaper om hur, när och varför olika tekniker kan och bör nyttjas påverkar till hög grad i samtliga utvecklingsstadier och kursen syftar till att studenten skall förstå hur spelteknik kan appliceras i denna kontext.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?