Teknisk 3D-grafik

Programkurstillfälle, 6 hp

  • Studietid: 2027 vecka 44 till 2028 vecka 2
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, fyrtio procent 40%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Svenska
  • Nivå: G1N
  • Anmälningskod: BYJXM
  • Kurskod: DV1635
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Teknisk 3D-grafik, 6 hp

Kursen syftar till att ge studenten en introduktion till teknisk 3D-grafik. 
3D-grafik handlar mycket om att lära sig om 3D-modeller, olika verktyg, modellering, texturering, skulptering, ljussättning och rendering. Kursen behandlar även de tekniska aspekterna bakom grafik. Den grafikskapande processen innebär ofta mycket manuellt arbete för en 3D-grafiker. För att kunna snabba upp en manuell process så används olika verktyg och skript för att automatisera och generera 3D-grafik. Kursen kommer därför även ge en första inblick i skripting för grafik.

Efter den här kursen förväntas studenten ha teoretisk och praktisk kunskap i att skapa enkel 3D-grafik och enkla skript samt ha grundläggande teoretisk kunskap om hur grafik är uppbyggd och hanteras tekniskt av både mjukvaror och hårdvaror.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Martin Lillqvist

martin.lillqvist@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar