Spelmotorarkitekturer

Programkurstillfälle, 6 hp

  • Studietid: 2028 vecka 35 till 2029 vecka 2
  • Ort: Campus Karlskrona
  • Undervisningsform: Campus, dagtid, femtedelstakt 20%
  • Huvudområde: Datavetenskap
  • Språk: Engelska
  • Nivå: A1N
  • Anmälningskod: BURRQ
  • Kurskod: DV2651
Visa mer

Denna kurs är del av program och går inte att söka till.

Visa mer

Spelmotorarkitekturer, 6 hp

Kursen syftar till att ge en avancerad förståelse genom analys, utvärdering och implementation av vanligt förekommande spelmotorarkitekturer. Skaffa kunskap om och förståelse för arkitekturernas styrkor och svagheter för att utifrån kravställning och målsättning kunna välja lämplig arkitektur.

Bra att veta

Frågor?

Kursansvarig:

Prashant Goswami

prashant.goswami@bth.se

Studievägledning:

studievagledning@bth.se

Vad är datavetenskap?

Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?

Utbildningstyp

Visa endast

Terminsstart

Studieort

Nivå

Studietakt

Liknande utbildningar