Stort spelprojekt
Programkurstillfälle, 30 hp
- Studietid: 2029 vecka 36 till 2030 vecka 3
- Ort: Campus Karlskrona
- Undervisningsform: Campus, dagtid, helfart 100%
- Huvudområde: Datavetenskap
- Språk: Engelska
- Nivå: A1F
- Anmälningskod: BY4GM
- Kurskod: DV2653
Denna kurs är del av program och går inte att söka till.
Stort spelprojekt, 30 hp
Syftet med kursen är att förbereda för yrkesverksamhet inom spelindustrin. Att utveckla en omfattande spelprogramvara för ställer stora krav på tekniskt kunnande. Utvecklaren måste vara skicklig i att programmera samt kunna designa och dokumentera arkitekturen för större programvaror. Utvecklaren måste även ha kunskap om tredjepartsprogramvaror samt ha förmågan att integrera dessa med sin egen programvara. Metoder och utvecklingsprocesser inom kursen är inriktade på iterativa, agila och informella arbetssätt som är vanligt i spelindustrin. Kursen är upplagd för att efterlikna ett projekt som det kan bedrivas ute i
industrin.
Bra att veta
Vad är datavetenskap?
Ta reda på mer om din framtid! Vad kommer du att studera under din utbildning och vad kan du arbeta med efteråt? Vilka branscher kommer att efterfråga din kompetens och vilka delar av vår vardag kommer du kunna påverka?