Välkomstbrev Civilingenjör i spelteknik – HT-22
Grattis till din studieplats på BTH
Välkommen till Civilingenjör i spelteknik!
För att behålla din plats på programmet måste du registrera dig på kurserna och delta vid uppropet. Registreringen är öppen 29 juli till 8 augusti 2022. Om du inte registrerar dig kommer du förlora din plats på programmet. Läs mer om registrering nedan.
Terminen börjar måndagen den 22 augusti 2022. Klockan 09.00 hälsar rektor Mats Viberg dig välkommen på Campus Karlskrona. Uppropet sker kl. 10.00 i sal C334. Om du absolut inte kan närvara vid uppropet måste du på förhand kontakta programansvarig.
Första veckan är en introduktionsvecka då programmets kurser startar och varvas med information och aktiviteter. Mer information om introduktionsveckan inklusive schema kommer att publiceras i Studentportalen.
Det här ska du göra
1. Aktivera ditt studentkonto (från 26 juli)
Du kommer att få ett epost med länk till aktiveringen. Du kan läsa mer på Studentportalen – Kom igång.
2. Registrera dig på kurserna (från 26 juli)
För att behålla din plats på programmet måste du registrera dig på kurserna. Instruktioner finns på Studentportalen – Kom igång.
3. Delta på uppropet (26 augusti)
Om du av någon anledning inte kan närvara vid uppropet måste du kontakta programansvarig. Om du inte deltar vid uppropet eller inte meddelat att du inte kan närvara förlorar du din plats på programmet.
Lärplattform och utrustning
BTH förutsätter att alla studenter har tillgång till egen dator. Det finns endast en begränsad tillgång till datorer i våra datorsalar på campus. Du behöver även ha tillgång till kamera, headset med mikrofon och internetuppkoppling vid digital undervisning. Här hittar du eventuella rekommendation om prestanda för din dator.
Lärplattformen Canvas används för samtliga kurser och program på campus och i digital undervisning. När du aktiverat ditt studentkonto och registrerat dig på kurs har du access till program- och kurssidor i Canvas. Här hittar du mer information om Canvas, Zoom och andra digitala verktyg som du har tillgång till på BTH.
Program- och kursinformation
Kurser under den inledande terminen är:
Programmering och problemlösning med Python , 6 hp Studietid: 2022 vecka 34 till 2022 vecka 43 Kurskod: DV1574
Matematisk problemlösning , 4 hp Studietid: 2022 vecka 34 till 2022 vecka 43 Kurskod: MA1486
Grunder i spelutveckling , 8 hp Studietid: 2022 vecka 34 till 2023 vecka 2 Kurskod: UD1455
Linjär algebra 1 , 6 hp Studietid: 2022 vecka 44 till 2023 vecka 2 Kurskod: MA1448
Programmering i C++ , 6 hp Studietid: 2022 vecka 44 till 2023 vecka 2 Kurskod: DV1626
Notera att kursen Matematisk problemlösning startar redan i introduktionsveckan (vecka 34). Inför kursstart bör du fräschat upp dina matematikkunskaper. Kika gärna på Förkunskaper i matematik. Inför kursstart bör du också ha införskaffat kursboken Problemlösningens grunder – matematisk metodik (2:a upplagan), av Henrik Petersson. (ISBN 978-91-44-11299-2).
Har du frågor?
Om du fortfarande har frågor efter att du läst välkomstbrevet och besökt sidan
Nyss antagen, kontakta då studentreception@bth.se.